Thursday, February 24, 2011

Seminggu Akhir



Semasa sedang berbincang di dalam sebuah kelas, tiba-tiba En. Lecturer menanyakan satu soalan yang membuatkan semua orang jadi diam berfikir.

"WHAT WOULD YOU DO IF YOU HAPPEN TO KNOW THAT YOU WILL ONLY HAVE ANOTHER WEEK TO LIVE YOUR LIFE?"

Soalan itu ringkas, tetapi cukup padat.


Suasana kelas yang gamat dengan diskusi pun boleh jadi terdiam. Masing-masing sibuk berfikir perancangan menghabiskan minggu terakhir kehidupan masing-masing.

Bila minta dijawab, most of the class said

"Saya mahu bertaubat dan menyesali segala perbuatan saya ..."

"Saya mahu solat banyak-banyak..."

Saya mahu minta maaf dengan semua orang yang saya pernah buat salah..."

"Saya mahu itu ... Saya mahu ini..."

dan banyak lagi yang sama waktu dengannya...

Dengan Penuh Keyakinan Mereka Menjawab


ANDA PULA BAGAIMANA?

WHAT WOULD BE YOUR ANSWER?




Dengan wajah senyum, En. Lecturer memberitahu...

"If I know when i'll be dead, the first thing i gonna do is SKYDIVING..."

2 comments:

Unknown said...

dia banyak pahala la tuh...tak pom dia lagi nk mati sebelum 7 hari tuh..

Dda Ly said...

tak terjawab la kot..
tp lebihbaik, buat pade cakap..:)

jemput ke rumah,
http//laydie-dda.blogspot.com
keep in touch ye..♥♥♥